12 december 2011

1. Berätta om dig själv

Jag heter, precis som bloggen, Frida. Jag bor i Uppsala med min pojkvän och stora kärlek. Jag är sjuksköterska och arbetar inom geriatrik, det bästa av det bästa.

1. Jag älskar filmer med en berättarröst, som Amelie från Montmartre. Jag älskar myskänslan, är som en saga.
2. Jag har ett enormt stort sömnbehov. Helst tio timmar varje natt. Gärna en stund på dagen.
3. Julen är min favorittid på året, även om den rätta julstämningen inte infinner sig på samma sätt längre.
4. Jag har konstant ångest över pengar.
5. Jag har knappt tränat sedan jag var fjorton. På tio år har jag väl tränat ungefär tio gånger.
6. Jag har en tatuering där det står "kärlek övervinner allt".
7. Jag tycker det är spännande när det är åska ute, regnet står som spön i backen och det blixtrar.
8. Jag älskar rött kött. En blodig och saftig oxfilé.
9. Jag ogillar vatten där man inte ser botten, men jag tycker inte om när man är på djupt vatten och ändå ser botten heller.
10. Jag har fått telefonskräck det senaste året. Tycker det är jättejobbigt att ringa alla. Förutom Robban och mina föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar